GOLFink žaidimo taisyklės
Standartinė GOLFink sesija susideda iš dešimties duobučių. Kiekviename kieme GOLFink turi savo unikalią trasą arba atitikmenį vienam iš geriausių golfo aikštynų. Pradžioje žaidėjams rekomenduojama susipažinti su visa GOLFink trasa. Kartais yra speciali trajektorija duobutei, pro kur turi praeiti kamuoliukas.
Standartinė GOLFink sesija susideda iš dešimties duobučių. Kiekviename kieme GOLFink turi savo unikalią trasą arba atitikmenį vienam iš geriausių golfo aikštynų. Pradžioje žaidėjams rekomenduojama susipažinti su visa GOLFink trasa. Kartais yra speciali trajektorija duobutei, pro kur turi praeiti kamuoliukas.
- Žaidėjai traukia sunumeruotus golfo kamuoliukus ir taip išsirenka savo eilės numerį.
- Pirmas ir kiti žaidėjai pagal eilę nuo starto pozicijos pradeda mušimus į pirmąją duobutę ir kiekvienas skaičiuoja savus smūgius, kiek jų prireikia iki įridenimo į duobutę. Po to nuo pirmos duobutės mušama į antrą duobutę ir sumuojamas bendras smūgių skaičius.
- Įmušus į pirmą duobutę, smūgis į sekančią duobutę atliekamas iš vietos, kuri yra ne toliau nei per dvi pėdas nuo jau įveiktos duobutės. Kamuoliukas pirmam smūgiui dedamas ant tam skirto smeigtuko. Konkrečią vietą pažymi smeigtuku tas žaidėjas, kuris pirmas įmušė į tą duobutę. Sekantys smūgiai iki pataikymo į duobutę atliekami nuo vejos.
- Jei atlikus smūgį (nesvarbu ar startinį, ar bet kurį sekantį) kamuoliukas nurieda į jums nepatogią vietą, jūs galite kamuoliuką pasidėti į tą vietą, iš kurios ką tik smūgiavote. Tokiu atveju smūgis užsiskaito, bet galite sekantį smūgį atlikti iš patogesnės pozicijos.
- Žaidžiant grupelei žmonių, visi kamuoliukai po smūgių lieka savo vietose. Jų negalima patraukti, net jei jie užstoja kolegai kelią į duobutę. Žaidimo dalyvis kolegos kamuoliuką savo smūgio metu gali numušti į geresnę arba į nepatogesnę padėtį. Jei žaidėjas savo smūgio metu įmuša kolegos kamuoliuką, tuomet minėtam kolegai pasiseka ir jis duobutę užbaigia su prieš tai turėtu smūgių skaičiumi.
- Smūgių skaičius galima žymėtis ant turimo trasos plano arba tam skirtame registracijos lape. Rekomenduojama suminį smūgių skaičių pasisakyti po kievienos įmuštos duobutės visiems žaidėjams. Praėjus visą trasą, kiekvienas žaidėjas turi galutinį suminį smūgių skaičių, kurį garsiai paskelbia visiems kartu žaidusiems.
- Yra skelbiami du nugalėtojai:
1 – žaidėjas, kuriam prireikė mažiausiai smūgių per visas dešimt duobučių (ar per visą trasą).
2 – žaidėjas, kuris pirmasis pataikė į duobutę iš vieno smūgio. - Jei yra du ar daugiau žaidėjų, kurie surinko po vienodą smūgių skaičių, tuomet laimi tas, kuris pirmesnis mušė savo kamuoliuką. Galima GOLFink žaisti ir komandomis. Tuomet skaičiuojamas suminis kiekvienos komandos žaidėjų smūgių skaičius.
Golfo terminai
Maršalas (marshal) – asmuo, kuris stebi žaidėjų greitį ir etiketą, padeda skaičiuoti rezultatą. Dažniausiai tai būna aikštelės šeimininkas.
Geležinė (iron) – riedmuša su plokščiu kabliu.
Lėtoji (driver) – riedmuša, skirta tolimiausiam smūgiui.
Ridenamoji (putter) – riedmuša plokščia galvute, skirta paridenti kamuoliuką.
Smėliui skirta pleištinė riedmuša (sand wedge) – geležinė riedmuša, kuri dažniausiai yra naudojama išmušti kamuoliuką iš bunkerio.
Bunkeris (bunker) – tai kitas smėlio spąstų pavadinimas. Smėlio spąstai apsunkina žaidimą.
Duobutė (hole) – apvali duobutė žolėje, į kurią reikia įmušti kamuoliuką.
Kliūtis (hazard) – elementas žaidimo aikštėje, kuris apsunkina žaidimą.
Nuolydis (break) –suformuotas nuolydis, dėl kurio smūgio metu kamuoliukas krypsta į šalį.
Ridenimo aikštelė (green) – aikštelė, su trumpiausia žole aplink ją.
Starto aikštelė (tee) – aikštelė, nuo kurios pradedamas žaidimas.
Vandens kliūtis (regular water hazard) – kliūtis, dažniausiai pažymima geltonais kuoliukais.
Žaidimo aikštė (fairway) – žolės plotas, užimantis dalį tarp starto ir duobutės.
Čipas (chip) – trumpas, neaukštas smūgis, įprastai naudojamas kai žaidimas vyksta šalia ridenimo aikštelės.
Draivas (drive) – terminas, reiškiantis startinį smūgį.
Drovas (draw) – smūgis, kuomet kamuoliukas skrieja tiesiai, bet pabaigoje pasisuka kairėn.
Feidas (fade) – smūgis, po kurio kamuoliukas lekia tiesiai, o vėliau pasisuka į dešinę (dešiniarankiams žaidėjams).
Hukas (hook) – smūgis, po kurio kamuoliukas lekia tiesiai, o vėliau pasisuka kairėn.
Patas (putt) – besisukantis smūgis.
Pitčas (pitch) – trumpas smūgis, po kurio kamuoliukas beveik nerieda.
Pulas (pull) – smūgis, po kurio kamuoliukas lekia kairiau.
Pušas (push) – smūgis, po kurio kamuoliukas lekia dešiniau.
Slaisas (slice) – smūgis iš kairės į dešinę.
Svingas (swing) – pagrindinis smūgis visomis riedmušomis, išskyrus ridenamąją. Šį smūgį sudaro užsimojimas, judesys žemyn, smūgis ir pabaigimas.
Šenkas (shank) – smūgis riedmušos pėda, po kurio kamuoliukas lekia į šalį.
Maršalas (marshal) – asmuo, kuris stebi žaidėjų greitį ir etiketą, padeda skaičiuoti rezultatą. Dažniausiai tai būna aikštelės šeimininkas.
Geležinė (iron) – riedmuša su plokščiu kabliu.
Lėtoji (driver) – riedmuša, skirta tolimiausiam smūgiui.
Ridenamoji (putter) – riedmuša plokščia galvute, skirta paridenti kamuoliuką.
Smėliui skirta pleištinė riedmuša (sand wedge) – geležinė riedmuša, kuri dažniausiai yra naudojama išmušti kamuoliuką iš bunkerio.
Bunkeris (bunker) – tai kitas smėlio spąstų pavadinimas. Smėlio spąstai apsunkina žaidimą.
Duobutė (hole) – apvali duobutė žolėje, į kurią reikia įmušti kamuoliuką.
Kliūtis (hazard) – elementas žaidimo aikštėje, kuris apsunkina žaidimą.
Nuolydis (break) –suformuotas nuolydis, dėl kurio smūgio metu kamuoliukas krypsta į šalį.
Ridenimo aikštelė (green) – aikštelė, su trumpiausia žole aplink ją.
Starto aikštelė (tee) – aikštelė, nuo kurios pradedamas žaidimas.
Vandens kliūtis (regular water hazard) – kliūtis, dažniausiai pažymima geltonais kuoliukais.
Žaidimo aikštė (fairway) – žolės plotas, užimantis dalį tarp starto ir duobutės.
Čipas (chip) – trumpas, neaukštas smūgis, įprastai naudojamas kai žaidimas vyksta šalia ridenimo aikštelės.
Draivas (drive) – terminas, reiškiantis startinį smūgį.
Drovas (draw) – smūgis, kuomet kamuoliukas skrieja tiesiai, bet pabaigoje pasisuka kairėn.
Feidas (fade) – smūgis, po kurio kamuoliukas lekia tiesiai, o vėliau pasisuka į dešinę (dešiniarankiams žaidėjams).
Hukas (hook) – smūgis, po kurio kamuoliukas lekia tiesiai, o vėliau pasisuka kairėn.
Patas (putt) – besisukantis smūgis.
Pitčas (pitch) – trumpas smūgis, po kurio kamuoliukas beveik nerieda.
Pulas (pull) – smūgis, po kurio kamuoliukas lekia kairiau.
Pušas (push) – smūgis, po kurio kamuoliukas lekia dešiniau.
Slaisas (slice) – smūgis iš kairės į dešinę.
Svingas (swing) – pagrindinis smūgis visomis riedmušomis, išskyrus ridenamąją. Šį smūgį sudaro užsimojimas, judesys žemyn, smūgis ir pabaigimas.
Šenkas (shank) – smūgis riedmušos pėda, po kurio kamuoliukas lekia į šalį.
Užsisakykite nemokamai išbandyti GOLFink žaidimą - info@golfink.lt